2012. január 8., vasárnap

Kis táska



A táskaszerelem szerintem a lányok első lépéseivel együtt kezdődik. Keresztlányom alig totyogott még, amikor már a kistáskáját magával cipelte. Persze lehet, hogy ez nem minden családban van így, de nálunk minden lány táskamániás.
A múltkor kezembe akadt egy bársonyanyag, amiből korábban szoknyát varrtam a lányoknak. Gondoltam meglepem a saját és egy-két barátunk csemetéjét egy-egy kistáskával. Igazán nem nehéz őket megvarrni és kevés anyag kell bele. A bélés egy kinőtt blúzból készült, aminek tetszett a mintája és emiatt nem volt szívem kidobni. Szerintem vágjatok bele nyugodtan egy hasonló projektbe. Sok sikert!

A táskához ki kell szabni két téglalapot, melynek az alsó két sarkát ívesre kerekítünk a bársonyból és a bélésből is, aztán két keskenyebb téglalapot a szájának(célszerű duplaszélesre szabni, hogy csak az egyik oldalán kelljen összevarrni, itt a bélés is bársony) és egy csíkot a fülének. A téglalap felső széleit kicsit behúzzuk a szája méretéhez. Először összevarrjuk a táska oldalait a básonyból és a bélésből egyaránt, majd a szájához szabott csíkokból hengert készítünk, az egyiket rávarrjuk a bársony táskára, elkészítjük a fület, ezt hozzáfércejük a két oldalán. Ezután a másik karimát varrjuk hozzá színt színére fordítva, majd behajtás után kivülről is legépeljük. Mágneses táskapatentot méteráru boltokban lehet kapni, ennek berakása után a bélést a belső karimához kézzel férceltem hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése